måndag 9 juli 2012

Frustration över sjukvården

Jaha, så börjar sjukvården visa sin vanliga hopplösa sida.

Förra måndagen ringde M till neurokirurgen eftersom hennes sjukskrivning löpte ut två dagar senare. Jättetrevlig människa sa att det skulle de fixa, sjukskrivningen skulle komma i posten.
Det har den inte gjort. Och dessutom vill vi ha en bild av när M ska få biopsisvar.

Men när jag ringer idag pratar jag med inte särskilt trevliga sekreteraren Lena, som kommit tillbaka efter sin semester och surt repeterar som ett mantra " ja, det är ju semestertider här och jag kan ju inte veta vad de sa förra veckan".
Kontentan av allt var att inget gjorts men efter mycket tjat så "..jag kan ju lägga en lapp till doktorn på mottagningen, men jag vet ju inte när han tittar på den..."

Vad gäller biopsisvar så "i journalen står det att doktorn ringer när han fått svar. Men det är ju semestertider här.."

Svaret hade iallafall inte kommit. Alltid något besked. Men jag får väl ringa varje dag.
Jag blir så frustrerad och arg att jag blir gråtfärdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar